Nieuwe patiënten
Graag verwelkomen wij u bij Huisartsenpraktijk Drogeham. Met behulp van dit inschrijfformulier kunt u zich inschrijven bij onze praktijk. Hieronder vindt u een toelichting bij dit formulier. Aan het einde vindt u een stappenplan om de inschrijving zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Verzorgingsgebied
De praktijk is in principe open voor patiënten uit Drogeham en omringende dorpen. Gezien de bereikbaarheid voor spoedeisende zaken kunnen wij alleen patiënten aannemen die binnen ons gebied wonen, te weten: Drogeham, Augustinusga, Kootstertille, Twijzel (tot aan de Optwizel), Jistrum, Hoogzand en Schuilenburg. Bij verhuizing buiten ons gebied, zullen wij u dan ook verzoeken om u over te schrijven naar een praktijk dichter in de buurt.
Opvragen dossier
Voor het leveren van goede zorg hebben wij uw medisch dossier nodig. Het dossier kan voor ons belangrijke informatie bevatten over uw medische voorgeschiedenis. Wij kunnen dit dossier opvragen bij uw vorige huisarts. Tegenwoordig is dat het meest gangbaar. Uw dossier wordt dan digitaal veilig verzonden en is doorgaans ook de snelste manier. De tweede mogelijkheid is om uw dossier op te halen bij uw huidige huisarts en het bij ons af te leveren. Op het inschrijfformulier kunt u aangeven waar uw voorkeur naar uit gaat.
Aanmelding van uw kinderen
- Kinderen tot 12 jaar kunnen ingeschreven worden via het inschrijfformulier van de ouders.
- Van kinderen tussen de 12 en 16 jaar hebben we tevens een handtekening nodig op het inschrijfformulier van de ouders.
- Kinderen van 16 jaar en ouder moeten zelf een inschrijfformulier invullen en toestemming geven voor het opvragen van het dossier bij de vorige huisarts middels een handtekening.
Legitimeren in de zorg
Vanaf 2009 is het verplicht om u te legitimeren in de zorg. Dit kan aan de balie in de praktijk of middels een kopie van een legitimatiebewijs wanneer u zich inschrijft. Dit geldt voor personen van 16 jaar en ouder.
Toestemming voor inzage belangrijke onderdelen dossier
Per 1 januari 2013 moeten wij actief uw toestemming vragen om uw medische gegevens te kunnen uitwisselen voor het geval er zorg verleend moet worden door een hulpverlener die uw dossier niet kent. Meer informatie vindt u daarover via deze link.
Mocht u nog vragen hebben of problemen hebben met het invullen van dit formulier, dan helpen wij u graag. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00-12:30 en van 14:00-16.00 uur op telefoonnummer 0512-331236. Natuurlijk bent u ook van harte welkom om vrijblijvend kennis te komen maken.
Stappenplan nieuwe patiënten:
- Vul het inschrijfformulier in. Dit kan zowel digitaal als met pen.
- Maak een foto van uw legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart)
- Stuur het inschrijfformulier samen met een foto van uw legitimatiebewijs op naar team@huisartsendrogeham.nl . Zet het woord “Inschrijving” in de titel zodat alle inschrijvingen goed bij ons binnenkomen.
- Het mag uiteraard ook per post opgestuurd worden of in de praktijk gebracht worden.
- Wij vragen voor u het dossier op bij uw oude huisarts.
- Zodra het dossier bij ons binnen is, kunt u bij ons een afspraak op het spreekuur maken via de assistente of digitaal vragen stellen rechtstreeks aan de huisarts.