Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Drogeham
Tillewei 20 9289HC
Drogeham

Digitaal contact met de huisarts

 

CHATTEN MET DE HUISARTS minder veilig

Klik op het WhatsApp logo om direct contact te maken met de huisarts. WhatsApp is erg makkelijk en wordt veel gebruikt, maar gaat waarschijnlijk niet zo goed om met privacy van gegevens. WhatsApp is eigendom van Facebook. Wij gebruiken een tablet waar geen afbeeldingen worden opgeslagen en wissen naderhand het contact. Dit is wat wij kunnen doen om privacy zoveel mogelijk te waarborgen, maar we kunnen niet garanderen dat privacy gevoelige gegevens niet door Facebook worden opgeslagen en gebruikt. Beeldbellen lijkt wel veilig met WhatsApp omdat die gegevens niet opgeslagen kunnen worden. 06-20865103

 

ONLINE AFSPRAKEN MAKEN, E-CONSULT, MEDICIJNEN BESTELLEN OF UW DOSSIER INZIEN heel veilig

Klik op het logo om de app te kunnen downloaden. U moet een account aanmaken. Om het account te kunnen activeren, willen wij graag zeker weten dat het om de juiste persoon gaat. U kunt een berichtje via Signal of WhatsApp naar ons sturen vanaf het 06 nummer wat u heeft op gegeven of even bellen met de assistente. Wij koppelen dan uw account aan uw dossier. Vanaf dan kunt u heel makkelijk afspraken bij ons in plannen, medicijnen bestellen of uw dossier inzien. Ook het E-consult behoort tot de mogelijkheden maar dat werkt niet zo makkelijk/goed als chatten. Wel is het heel veilig.

 

Hoe werkt chatten via WhatsApp?

 

  • Chatten is vooral heel erg handig voor het versturen van foto’s of filmpjes. Daarmee kan de huisarts beter bekijken wat er nodig is.
  • Via WhatsApp kun je makkelijker ‘praten’ of chatten. Vragen kunnen makkelijk over en weer gesteld worden.
  • WhatsApp is vooral heel erg handig voor het versturen van foto’s of filmpjes. Daarmee kan de huisarts beter bekijken wat er nodig is.
  • Bij het versturen van een foto/filmpje is het belangrijk om uw naam en geboortedatum te vermelden.
  • Ook is het handig om wat meer te vertellen over de klacht: wat voor klachten zijn er precies, hoe lang bestaan de klachten al, zijn de klachten in de tijd veranderd? En wat is uw vraag precies, wat hoopt u dat de huisarts kan betekenen?
  • Tijdens kantoortijden (maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag 8:00-17:00u en woensdag 8:00-13:00) probeert de huisarts zo snel mogelijk uw bericht te beantwoorden.
  • Het kan zijn dat de huisarts inschat dat er toch live gekeken moet worden of dat een telefonisch consult handiger is. Soms is beeldbellen nog een goede tussenoplossing.